Ποια είναι τα πιο συνηθισμένα παράπονα που καταγράφει ο οπτικός από τους καταναλωτές σχετικά με την εμπειρία τους στο κατάστημα του; Σύμφωνα με ένα άρθρο στο Βιβλίο Ελέγχου των Καταναλωτών τον Απρίλιο του 2020, «τα παράπονα σχετίζονται συνήθως με την εξυπηρέτηση πελατών· αγενείς πωλητές, μεγάλες αναμονές, αδιάφορες συμβουλές και υψηλές τιμές». Συνεχίζοντας το άρθρο αναφέρει πως: «πολλά πράγματα είναι δυνατόν να πάνε στραβά όταν αγοράζουμε γυαλιά: Οι φακοί μπορεί να είναι τοποθετημένοι λανθασμένα ή να είναι ελαττωματικοί. Είναι σημαντικό, οι οπτικοί και οι οπτομετρητές να μπορούν να κατανοούν μια σειρά από πολύπλοκα θέματα. Τέτοια θέματα αφορούν την αντιστοίχιση των φακών με τα μάτια, την τοποθέτηση των σκελετών στο πρόσωπό (π.χ. το περίγραμμα της μύτης είναι ιδιαίτερα κρίσιμο) και τη γνώση του τί να συστήσουν σε συγκεκριμένα άτομα με ιδιαίτερα προβλήματα όρασης. Το Sitejabber δημοσίευσε κριτικές για οπτικά καταστήματα που διέθεταν διαδικτυακούς ιστοτόπους. Υπήρχαν αρκετές θετικές κριτικές. Ωστόσο, από τις 70 πιο πρόσφατες αρνητικές κριτικές, 31 ανέφεραν κακή ποιότητα προϊόντος και 39 ανέφεραν κακή εξυπηρέτηση πελατών. Η συνολική βαθμολογία των 2,8 αστέρων αφορούσε τόσο τις προσωπικές όσο και τις διαδικτυακές υπηρεσίες.
Δεξιότητες ενός καλού οπτικού
Ας δούμε, όμως, τί προβλέπει η εξυπηρέτηση των πελατών. Το Vanilla Forum παρέχει μια πλατφόρμα κοινότητας πελατών σε οργανισμούς που θέλουν να βελτιώσουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους. Σύμφωνα με το φορουμ υπάρχουν 5 βασικά βήματα που συνιστούν μια θετική εξυπηρέτηση: ‘’συμμετοχή’’, ‘’γρήγορη εξυπηρέτηση’’, ‘’καλή γνώση των εμπορευμάτων’’, ‘’εξατομικευμένη προσέγγιση’’ και ‘’χαρούμενη διάθεση’’. Ο θεμέλιος λίθος για την εφαρμογή αυτών των πέντε παραμέτρων είναι η γνώση και η κατάρτιση. Ένας οπτικός που είναι σίγουρος για τις γνώσεις του, την κατανόηση των συνταγών και τον καθορισμό των αναγκών του ασθενούς μπορεί να προσελκύσει τους ασθενείς αποτελεσματικότερα με μια εξατομικευμένη, θετική προσέγγιση. Ομοίως και με την ποιότητα. Ένας έμπειρος οπτικός μπορεί να καθορίσει το σωστό υλικό, ώστε ταιριάζει με τις ανάγκες των ασθενών. Μπορεί να αναλύσει τα υποκείμενα προβλήματα των ενδιαφερόμενων και να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους. Αντιθέτως, κάποιος χωρίς αυτές τις δεξιότητες μπορεί να γίνει λιγότερο αποτελεσματικός, αδυνατώντας να κατανοήσει τις επιθυμίες των πελατών του.
Πιστοποιητικά επάρκειας στις ΗΠΑ
Οι απαιτήσεις για τον ορισμό του «Οπτικού» ποικίλλουν ευρέως στις ΗΠΑ. Λιγότερες από τις μισές πολιτείες απαιτούν από τους οπτικούς να διαθέτουν άδεια.Παρόλα αυτα, ακόμη κι εντός αυτής της ομάδας, οι απαιτήσεις διαφέρουν σημαντικά. Πώς, λοιπόν, μπορούμε να καταρτίσουμε ένα συνεπές, ελάχιστο επίπεδο ικανότητας. Πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι κάθε ενδιαφερόμενος λαμβάνει εξαιρετικές υπηρεσίες και ποιοτικά οπτικά προϊόντα; Η Οπτική Ένωση Αμερικής (ΟΑΑ) έχει ένα σχέδιο.
Το 2019, η OAA ανακοίνωσε την Εθνική Πρωτοβουλία Οπτικών. Στόχος του προγράμματος είναι να καθιερώσει ένα εθνικό επίπεδο ικανότητας και συνέπειας. Χρησιμοποιώντας το American Board of Opticianry Practical Exam (ABOP) και το National Exact Lamin Examiners Practical Examination (NCLEP). Με αυτά τα δύο τεστ θα καθορίζονται οι ικανότητες ενός οπτικού. Αυτές οι εξετάσεις προσφέρονται πολλές φορές το χρόνο σ’ όλη τη χώρα. Πριν από τη διεξαγωγή των πρακτικών εξετάσεων, οι βασικές εξετάσεις ABO και NCLE προσφέρονται ακόμα και διαδικτυακά για ευκολότερη πρόσβαση. Με την επιτυχή ολοκλήρωση των πρακτικών εξετάσεων στους συμμετέχοντες απονέμεται το PRO. Το PRO Αποτελεί δίπλωμα ‘’επαγγελματικού εγγεγραμμένου οπτικού’’. Μέσω του PRO πιστοποιoύνται οι οπτικοί σε ολόκληρη τη χώρα με ομοιόμορφες δοκιμές ικανοτήτων, ανεξάρτητα από το καθεστώς άδειας του κράτους.
ΠΗΓΗ:
20/20mag.com